16 Haziran 2015 Salı

MOSTAR

DOBRODOŠLI :)
    

            CESUR DELİKANLILARIN ŞEHRİ



       Gezide en çok merak ettiğim yere yani MOSTAR'a geldik. İZMİR'li olunca tahmin edersiniz çoğumuzun dedeleri yada nineleri bir şekilde bu topraklardan geldiler yani biz sevgi melezleriyiz.

       Ben sık sık ufka dalan, uzak toprakların şarkısında orada bıraktıklarını göz yaşıyla hatırlayan büyük büyük nine ve dedelerin hikayesine dalmış gibiyim.

       İçimde bir heyecan ve ''bak torunun olarak ben geldim'' demek istiyorum. Benim gözlerimden izleyin anılarınızı, topraklarınızı ve bu toprağa emanet ettiklerinizi demek istiyorum.

        Size selamlar getirdim demek istiyorum.


Çarşı gören her kadının yapacağı şeyi yaptım ve hedefe doğru koşmaya başladım. Genetik kod işte :)




Bakırcıların yoğun olduğu çok keyifli çarşıdan geçerken insan nereye bakacağını şaşırıyor.



Çarşı otantik ve çok güzel eee birde halı sermişler bu çarşı gezilmez mi ?




Soğuk içeceklerimizi içtik, esnafla sohbet ettik, alışverişimizi yaptık kim tutar Celal'i :)




Çarşının sonu MOSTAR köprüsü BOSNA - HERSEK'in Mostar şehrinden geçen Neretva nehri üzerinde 1566 senelerinde Osmanlı zamanında Mimar Sinan'ın öğrencisi Mimar Hayruddin tarafından yapılan 456 kalıp taştan oluşan muhteşem bir köprü.


Mostar şehrinin gururu olan bu köprü 9 kasım 1993 tarihinde Hırvat birliklerinin top atışıyla malesef tamamen yıkılmış, 2004 yılında aslına uygun olarak yenilenmiştir. Savaş sadece canlılara zarar vermiyor malesef doğa ve tarih yok oluyor. Tabiki öncelik yitip giden canlar ama tarihe yapılanda savaş suçudur.



Ayakkabılara dikkat lütfen köprü taşları oldukça kaygan birbirinize destek olarak yürümekte ve uygun ayakkabı seçmekte yarar var.



 Üzüntüm şu ki, biz Balkan turuna çıkarken bir blog açma fikri yoktu resimleri daha çok kendimiz için çektik. Blog açma kararım olsaydı heryere başka bir gözle bakar, farklı resimler çekerdim. Yeni gezilerde sorumluluğum büyük, bambaşka olacak inanın. Sadece kendi çektiğimiz resimleri ve yorumlarımı paylaşıyor olmak ilkem olacak.











       MOSTAR 1992-1995 yılları arasında Yugoslavya'nın çökmesi ile zor günler yaşamış. Dayton anlaşmasıyla 14 aralık 1995 yılında savaşa son vererek ülkeyi ''Bosna ve Hersek Federasyonu'' ve ''Sırp Cumhuriyeti'' olarak ikiye ayırmışlar.

       İlginç detay ise her etnik grubun temsilcisi bir odaya kapatılmış ve antlaşma sağlanana kadar salıverilmemişler. O yüzden pek sağlıklı bir antlaşma olmadığını öne sürenler var.
         Etnik kökenlere göre ayrıştırılan insanlar, bunun bedelini bahçelerindeki mezarlar ile öderler.
SAVAŞIN GALİBİ YOKTUR diyerek MOSTAR'a veda ediyoruz.


 SAĞLIKLI GÜNLER 

DOVİDENJA :(

                         

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

ÜLKELER (Gitmek İstediğiniz Ülkeyi Tıklayın)